Genieten! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu

Genieten!

Blijf op de hoogte en volg Larissa

09 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vorig weekend vrijdag heb ik voor het eerst kennisgemaakt met het Zuid-Afrikaanse uitgaansleven. Gelukkig waren er jongens mee, want eerlijk is eerlijk totaal veilig is het hier niet. Maar zodra je in de club bent, is het feest en mijn god wat kunnen Zuid-Afrikaanse vrouwen dansen!! Tsja, daar sta je dan als houten klaas tussen al die soepel bewegende heupen. Ik keek m’n ogen uit, echt geweldig om al die mensen zo uit hun dak te zien gaan en totaal onvermoeibaar.

Zaterdag was er een Gay Pride in de stad werd ons verteld, dus ja daar moesten we natuurlijk even kijken. Nou ben ik nog nooit naar de Gay Pride in Amsterdam geweest, maar wat ik hier zag?! Laat ik zeggen dat sommige mensen heel schaars gekleed waren of juist prachtige jurken aanhadden. Je moest vaak goed kijken of het een man of een vrouw was, want dat was pittig lastig om te zien. Die mannen liepen op hakken alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Aangezien het die dag prachtig weer was, gingen we daarna lekker chillen bij het zwembad.

En dan zondag.. Ik ging met Martine en Brandon naar Ultra Music Festival waar o.a. Afrojack en Tiësto zouden draaien. Wat een ontzettend gaaf festival was dit! Geweldige muziek, geweldige mensen, geweldig weer en geweldige DJ’s. Echt ontzettend genoten!!

De week erna weer 5 dagen stage gehad, zonder al te veel bijzondere dingen. Er ging een huisgenootje weg dus we zijn met z’n alle nog lekker uiteten geweest. Veder ben ik nog naar een workshop geweest voor Abang om wat meer te weten te komen over de bedrijven waar zij mee samenwerken.

Afgelopen vrijdag ben ik met 4 huisgenootjes naar Signal Hill geweest. Dat is een van de 3 bergen waar Kaapstad door wordt omringd. We waren gelukkig nog net op tijd om de zon onder te zien gaan. Wat een uitzicht! Zo mooi! Ik kreeg er gewoon kippenvel van. Daarna zijn we lekker uiteten geweest bij een heerlijke pizzaria in de stad.

Zaterdag zijn we naar Old Biscuit Mill geweest. Dit is ook een van de bezienswaardigheden in Kaapstad en ze hebben daar op zaterdag altijd een heerlijke food market. Al het eten wat je daar kon krijgen, werd vers voor je neus bereid. Het waren vooral kleine porties wat je kreeg, waardoor je heel veel verschillende gerechten kon proeven. Heerlijk! Daarna zijn we door gereden naar het stand en hebben we daar lekker een middagje doorgebracht.

Zondagochtend gingen we lekker ontbijten in Waterfront en daarna zijn we weer lekker naar het strand gegaan. Nu is het nog mooi weer, dus we moeten er van genieten!

  • 10 Maart 2016 - 07:51

    Mamsie:

    Ha vakantieganger... of zal ik toch zeggen stagaire? Wat heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    nog maar 5 weken en 5 dagen voor ons.....
    dan mag je als reisleidster alles laten zien in Zuid Afrika. We hebben er zin in!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 5333

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 04 Juli 2016

Kaapstad!

Landen bezocht: