De Big 5 is bijna compleet! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu De Big 5 is bijna compleet! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu

De Big 5 is bijna compleet!

Blijf op de hoogte en volg Larissa

27 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Okee officieel heb ik de Big 5 wel gezien, maar de luipaard heb ik niet in het wild gezien dus die telt niet vind ik. Ik had in Addo al de olifant, buffel en leeuw gezien, maar gister heb ik dus ook de neushoorn gezien! Echt super gaaf, ik was als een kind zo blij! We hadden gister een bedrijfsuitje met Abang en we gingen dus naar een safaripark. We vertrokken super vroeg, ja echt te vroeg voor mijn doen, maar het was het waard. Met z'n allen in een bussie en gaan. We kwamen aan op het park, ik mag helaas geen namen noemen ivm de neushoorns, en toen kregen we echt een heerlijk ontbijt. Vervolgens met het hele team in een jeep en op naar de beesten! We waren nog maar net in het park of we zagen al een hele groep nijlpaarden. Toen kon mijn dag eigenlijk al niet meer stuk, want we konden zo ontzettend dichtbij komen, echt heel gaaf! Vervolgens nog olifanten, giraffen, leeuwen, zebra's en als kers op de taart de neushoorns! Echt wat een lelijke beesten, maar zo gaaf om ze in het echt te zien! Helaas verstopten ze zich goed achter de bosjes en kwamen ze daar niet even achter vandaan voor de foto, maar ik heb ze op de foto! We konden eigenlijk bij alle beesten behoorlijk dichtbij komen en vooral bij de leeuwen. Jaja, ik heb gewoon een selfie met een leeuw! Oh, en we waren ook getuigen van ''de daad'', om het zo maar even te noemen.. Dit was echt een lachertje, want ik denk dat dit nog niet eens 5 sec. heeft geduurd en toen waren ze alweer klaar, maar ik kan het weer afstrepen van mijn bucketlist. Daarna gingen we nog naar de rescued animals, die gered zijn en bij het park zijn ondergebracht, zodat ze uiteindelijk weer in het wild kunnen leven. Daar heb ik de luipaard gezien, maar dus wel in een grote kooi. Gelukkig ga ik nog een keer op safari met Jill, dus ik heb nog een kans om de Big 5 compleet te maken.
Verder gaat de tijd hier zo niet normaal hard.. Het is gewoon alweer dik 3 weken geleden dat m'n ouders en Jes hier weggingen en in die tijd is er alweer super veel gebeurd.
De zaterdag nadat ze weggingen hebben we weer lekker met het hele huis gebraaid. Heel veel huisgenootjes waren op reis geweest, dus we hebben lekker even bijgekletst. Verder hadden we ook nog een feestje, wat echt te gezellig was. Genoeg drank gehad en lekkere muziek! De dag erna lekker uitbrakken bij een zwembad en vervolgens lekker uiteten. Lekker weekendje dacht ik zo! Die maandag gingen er twee huisgenootjes naar huis, dus dat was wel even lastig.. Tja afscheid nemen, t is gewoon niet mijn sterkste punt.. De rest van de week lekker naar stage geweest en mijn eerste interview voor school gedaan.
Vrijdag gingen we eerst naar de stad en toen zijn we daarna naar de Deco Dance gegaan. Haha, wat een tent was dat! Het was denk ik bejaardenavond en ze draaiden er alleen maar oude muziek. Gelukkig hadden ze lekkere shotjes en de muziek werd ook steeds beter, maar waar dat nou aan lag? Geen idee.
Zaterdag gingen we eerst naar Old Biscuit Mill geweest, waar je heel lekker vers eten kunt halen! Perfect voor een ontbijtje, zeker na een avondje stappen. Daarna gingen we een escape room doen, iets wat je in Amsterdam ook kan doen maar hier ongeveer voor de helft van de prijs. Ik had het zelf nog nooit gedaan, maar het was echt heel leuk om te doen! We kregen wel behoorlijk wat aanwijzingen, maar we zijn ontsnapt! Daarna hebben we lekker een beetje gerelaxt in de zon en 's avonds met z'n alle gegeten.
Zondag heb ik met 3 huisgenootjes een auto gehuurd en hebben we eigenlijk een kleine road trip gemaakt. We zijn eerst naar Stellenbosch geweest, een super schattig stadje waar we lekker geluncht hebben en waar we een kleine rond tour hebben gedaan. Daarna zijn we doorgereden naar Franschhoek, waar we echt een prachtig uitzicht hadden. Ik heb het al vaker gezegd, maar Zuid-Afrika is prachtig! Wat een geweldig land! En omdat je hier dus heel veel bergen hebt, heb je ook echt de mooiste uitzichten. Daarna hebben we lekker nog even in het zonnetje een wijntje gedronken en genoten van het mooie uitzicht.
Jaajaa en toen kwam mijn verjaardag eraan. De avond ervoor zijn we naar Signal Hill geweest, van waar je een prachtige zonsondergang hebt. Lekker gegeten met een prachtige zonsondergang als uitzicht.. ja dan geniet je echt tot de max. Vervolgens besloten dat ik natuurlijk niet al in m'n bed kon liggen voor 12 uur, dus we zijn met wat huisgenootjes de stad in gegaan. Daar lekker wat drankjes gedaan en om 12 uur kreeg ik een soort flamberend shotje van die meiden. Echt een goed begin van mijn verjaardag! Toen ik thuis kwam was ik super erg verrast, want m'n huisgenootjes die thuis waren gebleven hadden heel lief mijn kamer versierd! Wat een verrassing!
Ja en dan ben je jarig in Zuid-Afrika, maar hoe werkt dat nou eigenlijk? Moet jij voor de taart zorgen of doen collega's dat? In Nederland weet ik het wel, maar hier had ik geen idee en als ik er naar vroeg deden ze heel vaag. Ik heb dus 's ochtends maar gewoon een taart gekocht met het idee van: ''naja desnoods hebben we er twee''. En inderdaad we hadden er twee, haha. M'n collega's hadden super lief ook een taart geregeld en ze hadden ook allemaal iets persoonlijks op een kaart geschreven, echt heel leuk! Toen ik thuis kwam heb ik lekker nog even geskypt met pap, mam, Jes en opa & oma. Ze hadden hier wat cadeautjes achter gelaten voor mijn verjaardag dus die mocht ik nu ook eindelijk openmaken! Van papa en mama heb ik geld gekregen en we hebben natuurlijk die prachtige reis gemaakt met z'n 4e. Verder hadden ze nu nog een fotolijstje voor me ingepakt. Van Jes heb ik een super lief kettinkje gekregen met een mooie boodschap en een pareltje erin. Lekker verwend dus! Daarna gingen we lekker met alle huisgenootjes uiteten bij Beluga, een van m'n favoriete restaurants. Heerlijk gegeten en toen we thuis kwamen hadden ze nog een mega lekkere chocolade taart voor me! Verder nog een leuke tas gekregen, echt ik heb een top verjaardag gehad! Bedankt iedereen!
In het weekend zijn we lekker uiteten geweest en hebben we zaterdag Lions Head beklommen. Voor diegenen die mij een beetje kennen,ik heb hoogtevrees.. Ik heb dus op sommige momenten echt doodsangsten uitgestaan, bijna paniekaanvallen gehad en op het punt gestaan om naar beneden te gaan, maar uiteindelijk ben ik boven gekomen! Ik was best een beetje trots en wat was het het waard! Wat een uitzicht! Aan de ene kant zagen we de zon ondergaan en aan de andere kant kwam de maan op. Echt geweldig!
De dag erna was mams jarig. Ja weer zo'n dag waar je niet bij kan zijn, even lastig maar ik weet dat ik er volgend jaar weer bij ben! Zelf ben ik die dag naar Mzoli's geweest. Dat is een restaurant in een township waar iedereen het over heeft. Geen idee wat we moesten verwachten, alleen dat je naar een slager moest om je eten uit te zoeken.. Nou een slager was het.. Mijn eetlust verdween behoorlijk toen ik daar binnenkwam.. Maar goed je moet alles proberen in het leven dus toch heel dapper maar wat vlees besteld. Nadat je je vlees had betaald, moest je doorlopen naar achter waar ze dan je vlees gingen braaien. Echt zwaar respect voor die mensen die daar het vlees stonden te braaien.. Echt wat een hitte, niet te doen gewoon en dan die rook.. Nee het lijkt me niet de ideale baan, maar wat bleven die mensen lachen en beleefd.. Tsja zo kan het dus ook. Naja we kregen te horen dat we het vlees over een half uurtje konden halen, dus we gingen alvast even naar binnen om wat te drinken te nemen. Ohja, je drinken neem je daar ook gewoon zelf mee, best apart. Toen wij binnenkwamen was het nog best rustig, maar het werd steeds drukker. Locals, toeristen alles door elkaar en dat zorgde voor een hele leuke, aparte sfeer. Naar mate de middag vorderde, de drankjes lekker werden gedronken en de muziek steeds harder ging, kwamen er steeds meer mensen naar de dansvloer. Heel erg gezellig en een goede sfeer! Maarja aan al het leuke komt een eind en dit keer was het iets abrupter dan verwacht.. Je moet daar echt op tijd weg zijn, aangezien het daar gewoon niet meer veilig is als het donker begint te worden. En dat bleek.. We wilden een uber bestellen en ineens bleek dat de telefoon van een huisgenootje gestolen was.. Tasje open en telefoon eruit.. Zelf had ik mazzel dat ik geen telefoon bij me had, vergeten op te laden, maar bij mij bleek ook mijn tasje open gemaakt te zijn.. En dan slaat de sfeer echt om.. Je wilt dan zo snel mogelijk weg zijn daar.. Beetje jammer dat het zo moest eindigen, want het was echt een leuke middag. Daarna dus maar naar Waterfront geweest om het een en ander te regelen en daar hebben we onszelf maar getrakteerd op de lekkerste sushi van Kaapstad. Het was middenin de shopping mall, dus echt sfeervol was het niet, maar het eten was heerlijk! Dubbele afsluiting dus van een geslaagd weekend.
Deze week ben ik vooral bezig geweest met mijn schoolopdracht en ben ik weer lekker bezig op stage. De tijd begint te dringen, dus ik probeer nog meer te genieten dan dat ik al deed (bijna niet mogelijk).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 5331

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 04 Juli 2016

Kaapstad!

Landen bezocht: