Na regen komt... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu Na regen komt... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu

Na regen komt...

Blijf op de hoogte en volg Larissa

19 April 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heel veel zonneschijn! Het is net alsof de zomer weer helemaal is teruggekeerd. Het is hier weer lekker warm en het zonnetje schijnt volop! Maar dat niet alleen... want over twee uur gaan pap, mam en Jes de lucht in op weg naar Kaapstad! Ik kan niet wachten om ze weer te zien :) We gaan samen de Garden Route doen, dat is een route langs de kust van Zuid-Afrika. We gaan o.a. naar Tsitsikamma, Port Elizabeth, Addo Elephant Park en Oudtshoorn. Verder ga ik ze alles laten zien in Kaapstad, zodat zij ook kunnen ontdekken hoe mooi het hier is!
Als allerlaatste goede nieuws: Jill komt in juni deze kant op! Ze werd toch wel erg jaloers van alle mooie foto's die ik stuurde dat ze besloten heeft om nog even een weekje langs te komen! :) Super gaaf!

Zelf heb ik de afgelopen twee weken weer heel wat leuke dingen gedaan! Ondanks dat ik hier toch echt 5 dagen in de week op kantoor zit, voelt het nog steeds als een grote vakantie, vooral in de weekenden. Nu vond mama dat ik toch wel erg weinig over mijn stage schreef, dus mam: dit is speciaal voor jou!
Vorige week was de World Travel Market in Kaapstad. Dit is een soort vakantiebeurs, maar dan alleen voor mensen die in de reisbranche werken. Er werden ook veel interessante presentaties gegeven door mensen uit het vak, waardoor ik een heel duidelijk beeld heb gekregen van de Zuid-Afrikaanse toerisme branche. Verder heb ik hier met een aantal touroperators gesproken en een aantal interviews gehouden voor mijn schoolopdracht. Voor mijn schoolopdracht moet ik de concurrenten van Abang analyseren en kijken waarin Abang zich kan onderscheiden. Verder zit ik dus 5 dagen in de week op kantoor waar ik eigenlijk vanalles doe. Ik heb mij beziggehouden met de Travelife certificering van Abang, zoek nieuwe eco-friendly accommodaties en ik doe de social media voor Gap Africa.
Vorige week vrijdag ben ik naar een rugby wedstrijd geweest met mijn huisgenoten. Dit was echt heeeeel anders dan de voetbalwedstrijd die ik gezien heb. Ten eerste, ik snapte vrij weinig van het hele rugby spel waardoor het soms een beetje saai was om naar te kijken. Ten tweede, de mensen. Bij de voetbalwedstrijd zaten we tussen allemaal locals en de sfeer was super goed, terwijl je hier tussen allemaal blanken zat en er niet heel veel sfeer was. Ik vond het geinig om een keer mee te maken, maar ik vond de voetbalwedstrijd leuker.
Op zaterdag heb ik met wat huisgenootjes een kleine road trip gemaakt. We zijn naar het penguin strand geweest en naar Kaap de Goede Hoop. Vooral het landschap bij Kaap de Goede Hoop was prachtig en heel gaaf om doorheen te rijden. 's Avonds hebben we lekker een drankje gedaan en zijn we de stad in geweest.
Zondag was het echt prachtig weer dus zijn we lekker naar het zwembad geweest. Heerlijk gerelaxt en lekker sushi gegeten. Ik ben echt helemaal gek geworden van sushi, het is zo lekker hier! 's Avonds zijn we uiteten geweest bij het beste steak restaurant in Kaapstad en hebben we echt de lekkerste steak ever gegeten!
Afgelopen vrijdag ben ik met Britt naar een openluchtbioscoop geweest. We gingen naar The Notebook en het was zo gaaf om onder de sterrenhemel een film te kijken!
De dag erna zijn we naar The Bay Hotel geweest, waar we lekker aan het zwembad hebben gelegen.
Zondag zijn we naar een markt in Hout Bay geweest, waar ze heel veel lokale souvenirs verkochten. Wel grappig om te zien, maar ze verkochten bij elk kraampje precies hetzelfde, haha. Daarna lekker op het strand gelegen, aangezien het echt heel lekker weer was.

  • 19 April 2016 - 09:21

    Larissa Zuurbier:

    test

  • 19 April 2016 - 17:30

    Laura Smit:

    Wat een mooie foto's weer! Have fun met je schatjes! Liefs xx Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 5334

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 04 Juli 2016

Kaapstad!

Landen bezocht: