Volgende halte... Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu Volgende halte... Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu

Volgende halte... Kaapstad!

Blijf op de hoogte en volg Larissa

29 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Aangezien ik toch wel een beetje spijt heb dat ik geen blog heb bijgehouden in Frankrijk, heb ik besloten om het hier wel te doen!
Ik schrijf dit eerste blog als ik net een paar uur in de lucht zit, eindbestemming.. Kaapstad! Op weg naar een nieuw avontuur in een voor mij nog onbekend land. Ik heb er onbeschrijfelijk veel zin in, ondanks dat het vandaag even lastig was. Voor degene die niet helemaal precies weten wat ik nu precies in Kaapstad ga doen, hier wat info. Ik ga voor 5 maanden stage lopen in Kaapstad bij een duurzame touroperator. Dit houdt in dat het bedrijf probeert zoveel mogelijk samen te werken met de lokale bevolking, zodat zij hier ook van kunnen profiteren. Het bedrijf heet Abang Africa Travel en het is een heel klein bedrijf, er werken maar 6 mensen op dit moment. Wat is mijn taak nou precies? Das eigenlijk een hele goeie vraag! Ik kan het in grote lijnen wel vertellen, maar omdat het dus een heel klein bedrijf is zal ik meerdere taken gaan vervullen. Zo zal ik klanten, die hun reizen boeken bij Abang, ondersteunen bij vragen en wensen en ik ga mij ook inzetten voor het vrijwilligersproject dat Abang sinds kort heeft opgezet. Er zijn verschillende projecten die je als vrijwilliger kunt doen via Abang. Voor meer info kijk op: http://www.abangafrica.com/ of op http://gapafrica.net/.
Terug naar het vliegtuig. Ik merk dat ik hier echt totaal nog niet ervaren in ben, haha. Ik vlieg met m'n ouders en vriendinnen regelmatig door Europa, maar zo'n lange vlucht is echt andere koek! Het is sowieso spannend om alleen te vliegen, maar ik vond het vooral spannend omdat ik geen idee had wat me te wachten stond. Allereerst leek het wel alsof ik in een hotel terecht was gekomen! Ik kwam binnen via de business class en ik hoopte stiekem dat ik daar m'n stoel al zou vinden maar helaas! Voor de mensen die dus ook nog nooit in zo'n groot vliegtuig hebben gezeten, het is groot! Nu zat ik ergens achterin, was ik mij een weg aan het ploeteren met m'n bagage, ja je hebt veel mee als je 5 maanden weggaat, en toen ik nog maar 2 rijen van mijn stoel verwijderd was en ik eigenlijk stiekem al opgelucht adem haalde, kwam er een stewardess mij tegemoet met de mededeling dat ik weer om moest draaien.. tuurlijk joh geen probleem sjouw ik toch alles dat hele end weer terug?! Bleek dat er een dronken man aan boord was en die moest even verwijderd worden. Naja boel hectiek natuurlijk, ik weer terug, stoel gevonden.. he he ik zit! En toen wist ik meteen dat ik me zou vermaken! Mooi tv schermpje voor je met de nieuwste films, heb ff een goed record neergezet qua het aantal films wat ik heb gekeken dus pap zie hem maar te verbreken als je deze kant op komt! Het eten was ook prima, maar dan merk je wel echt dat je nog een groentje bent, want hoorde de meeste mensen alweer klagen (Hollanders hè). Wel pittig ruig ritje gehad met veel turbulentie, maarja je moet er wat voor overhebben!

Het tweede deel van mijn blog schrijf ik vandaag, nu ik er een nachtje en een dagje ben. Mijn huis is prima, alleen moet ik de badkamer met iets meer mensen delen dan verwacht. Er wonen in totaal 15 mensen hier waarvan de meeste Nederlanders zijn. Ik ben vanochtend met een huisgenootje op pad geweest en heb ik een bustoer door Kaapstad gedaan. Het was super leuk om een beetje een indruk te krijgen van de stad en een beetje te kijken waar alles is. Al met al is Kaapstad wel groter dan verwacht. Verder is het hier prachtig weer dus ik vermaak me hier voorlopig wel! Foto's volgen nog x

  • 29 Januari 2016 - 18:50

    Mamsie:

    Ha Laris, ja dat zal wel een verschil zijn geweest met zo'n groot vliegtuig! Had je niet een lekker wijntje op, zodat de turbulentie wat minder voelbaar was?
    Inmiddels heb ik ook al gehoord dat je al hebt gebraaid met je huisgenoten.... en voor wie nog niet weet wat dat is....bbq-en dus. Geniet van dit mooie avontuur en we horen/lezen snel weer wat van je.
    xxx mamsie

  • 30 Januari 2016 - 10:56

    Vin:

    Hoi Laris
    Stoer hoor helemaal alleen zo''n end weg in je uppie!
    Geniet ervan en ga je lekker volgen de komende maanden
    Dikke kus Vin en de meiden

  • 30 Januari 2016 - 11:16

    Dennis:

    He Laris, deze blog gaan we echt wel volgen. Wat spannend en wat zijn we jaloers op je :-). Zet m op en vooral ... heel veel genieten . dikke zoen van de Spronkies

  • 30 Januari 2016 - 12:10

    Cor En Nel:

    Dag Larissa,

    Het grote avontuur begonnen!

    Heel veel plezier en succes natuurlijk.

    Doe Zuid Afrika de groeten van ons

  • 30 Januari 2016 - 14:05

    Pap:

    Als ik lees dat het daar lekker weer is en met het weer hier.....Kan niet wachten om op dat grote vliegtuig te stappen lekker fillempie kijken enz Geniet er van want vanaf maandag hard werken! Dikke kus pap

  • 30 Januari 2016 - 19:38

    Els Bakkum:

    Hoi Larissa, leuk om te horen dat je al aan je avontuur begonnen bent, heel veel succes en plezier. Gr. van Els en Gabien.

  • 30 Januari 2016 - 22:40

    Agaath:

    Hoi Larissa spannend hoor heel veel succes in kaapstad en geniet van alles

  • 01 Februari 2016 - 20:55

    Alfred En Marlinda:

    Hoi Laris,

    Je bent aan een gaaf avontuur begonnen, veel succes met je stage en geniet er van!
    Groetjes, Alfred, Marlinda, Danique en Vince

  • 01 Februari 2016 - 20:55

    Alfred En Marlinda:

    Hoi Laris,

    Je bent aan een gaaf avontuur begonnen, veel succes met je stage en geniet er van!
    Groetjes, Alfred, Marlinda, Danique en Vince

  • 04 Februari 2016 - 13:39

    Joke Brink:

    Hoi Larissa Leuk om af en toe je berichtjes te lezen. Wij hopen op een mooie tijd in Africa geniet ervan.Groetjes Arie en Joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 5342

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 04 Juli 2016

Kaapstad!

Landen bezocht: