Nog een top vakantie! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu Nog een top vakantie! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu

Nog een top vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Larissa

21 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Voordat Jill kwam ben ik vrijdagavond naar een Comedy Club geweest. Je hebt slechte humor, hele slechte humor en de Comedy Club.. Het niveau lag niet heel hoog en naar mate de avond daalde het lager en lager. Verder was het gezellig hoor! De dag erna zijn we naar de rugbywedstrijd van de Springboks (het nationale team van Zuid-Afrika) tegen Ierland geweest. Vergeleken de vorige rugbywedstrijd zat hier zo ontzettend veel sfeer in! We hadden deze keer staanplaatsen en stonden dus midden tussen de locals. Echt super gaaf! Helaas hadden de Springboks niet gewonnen, want dan was het echt groot feest geweest, maar het was geweldig om mee te maken!
‘s Avonds heb ik Jill opgehaald van het vliegveld. Het was echt super om haar weer te zien! We zijn naar mijn huis gegaan, waar we de eerste twee nachtjes zouden slapen. Lekker bijgekletst en niet al te laat gaan slapen, want we zouden een druk programma hebben deze week. Zondag zijn we al vroeg naar Robbeneiland geweest. Hier was ik natuurlijk al met pap, mam en Jes geweest, maar ik wilde het toch graag nog een keertje zien. Het was weer super indrukwekkend en ook weer nieuwe verhalen gehoord. Daarna zijn we met wat huisgenootjes gaan winetasten. Jaa als je naar Zuid-Afrika komt, moet je sowieso de wijn hier geproefd hebben. Daarna nog lekker uiteten geweest in Kloofstreet en weer op tijd naar bed, aangezien we de dag erna de auto al vroeg moesten ophalen.
Op maandag hebben we de auto al vroeg opgehaald en zijn we daarna op pad gegaan naar onze eerste bestemming, Hermanus. Dit is een dorpje ongeveer 2,5 uur bij Kaapstad vandaan en hier kun je tussen juli en oktober de walvissen spotten. We hebben hier ‘s middags een boottochtje gemaakt om de walvissen te zien, maar dit bleek nog best lastig. Het was ook nog heel vroeg in het seizoen, maar we hebben heel in de verte toch de walvissen kunnen zien! Daarna lekker nog wat rondgelopen in het dorpje en vervolgens ons hostel opgezocht. ‘s Avonds heerlijk uiteten geweest bij een super leuk restaurantje middenin het centrum.
Dinsdag gingen we naar de haaien, oftewel we gingen shark cage diven! We moesten er al super vroeg zijn en nadat we allerlei informatie hadden gekregen, gingen we de boot op. Het was ongeveer een half uurtje varen naar de plek waar de haaien zaten. Eenmaal daar aangekomen werd het anker uitgegooid en was het wachten totdat de haaien zouden opduiken. Het duurde gelukkig niet heel lang, want men wat wordt je snel zeeziek op zo’n boot. Vooral het moment dat alle mensen op die boot, er waren te veel mensen en er was te weinig boot, hun wetsuit aan moesten trekken.. het was een grote chaos en die schommelende boot werkte ook niet heel lekker mee. Gelukkig mochten Jill en ik als een van de eersten de kooi in en als je daar eenmaal inzit vergeet je alles, hoe ziek je ook bent. Wat een adrenaline giert er op zo’n moment door je lijf! We kwamen de kooi in en toen kregen we al de schrik van ons leven… MEN WAT IS DAT WATER KOUUUUDD! Vervolgens kwamen de haaien al vrij snel op ons af en we hadden super goed zicht! Het was echt onbeschrijfelijk gaaf!!! Een van de laatste keren dat we onder water gingen kwam die haai echt recht op ons af zwemmen en knalde vol tegen de kooi aan! Ik ben zo ontzettend blij dat we dit gedaan hebben en we hebben gelukkig ook echt hele goede foto’s en filmpjes kunnen maken! Toen we eenmaal bij waren gekomen van dit avontuur, belandden we in het volgende… we gingen namelijk op safari! We hebben twee nachtjes op het park geslapen, mag weer geen namen noemen vanwege de neushoorns, en in totaal 3 game drives gedaan. Tijdens die 3 game drives hebben we echt vanalles gezien: neushoorns, olifanten, buffels, zebra’s, giraffen, nijlpaarden, leeuwen en ook een cheeta! Echt super gaaf, die zijn normaal echt niet te vinden en wij hebben er gewoon een gezien! Verder werden we nog achtervolgd door de leeuwen, die hadden namelijk al een paar dagen niet gegeten.. Super gave ervaring!
Vanuit het safari park zijn we doorgereden naar Montagu, waar we een hele mooie hike hebben gedaan. De bedoeling was dat we uitkwamen bij warmwaterbronnen, maar daar hadden ze een luxe resort overheen gebouwd.. beetje jammer, maar de hike was prachtig! Verder weer lekker uiteten geweest en we sliepen in een oude koeienstal, wat de hele beesten bende compleet maakte. De volgende dag waren we al vroeg wakker, want echt goed geïsoleerd was die stal niet. We zijn die dag naar Stellenbosch, Franschhoek en Paarl geweest en hebben dus een goed beeld gekregen van de wijnvelden rondom Kaapstad. Die nacht sliepen we in een hotel die ik gewonnen had via Abang. Heerlijk luxe na die koeienstal! ‘s Avonds lekker gegeten bij Waterfront en Jill is het met me eens dat dat toch wel een van de mooiste plekjes van Kaapstad is!
De dag erna hebben we met wat huisgenootjes een Zuid-Afrikaanse kookcursus gedaan. Echt een super leuke cursus en het eten was heerlijk! Daarna zijn we nog naar de markt geweest in Hout Bay en hebben we nog even wat souvenirs gescoord. Vervolgens lekker sushi gegeten en naar de film geweest. We waren echt kapot van alle indrukken, dus een avondje stappen zat er even niet in. Zondag zouden we een fietstocht maken door de wijnvelden en zouden we ondertussen wijn drinken. Nu was het echt pokkeweer, ja zelfs in Zuid-Afrika schijnt niet altijd de zon, en hebben we de tocht maar vanuit de auto gedaan. We zaten al op tijd aan de wijn en we hadden niet echt goed ontbeten, dusja dan weet je het wel... het was gezellig! Toen we terug kwamen regende het nog steeds dus ja wat doe je dan? Precies… lekker naar de bios! Daarna lekker thuis gegeten en op tijd naar bed. Maandag was alweer de laatste dag dat Jill er was en het weer was blijkbaar zo verdrietig dat ze weer wegging, want het heeft weer een hele dag geregend. We gingen vandaag Kaap de Goede Hoop tour doen en elke keer als we de auto uitgingen om een foto te maken of om te genieten van het uitzicht, stopte het even met regenen… dat was dan wel weer aardig! Verder lekker laatste dagje gehad dus en ‘s avonds nog lekker uiteten geweest als afsluiter! Jillie het was echt top dat je er was! Ik heb genoten!
Nu zijn dan echt de laatste weken ingegaan.. dubbel.. Aan de ene kant wil ik echt niet weg, want het is hier zo gaaf en gezellig, maar aan de andere kant merk ik dat het klaar is. De meesten gaan aankomende week een beetje naar huis, het weer slaat om en we hebben onuitgenodigde huisdieren erbij gekregen (ratten)…. Ik snap best dat die beesten met dit weer ook liever binnen zitten, maar om dan gelijk maar in de keuken te gaan zitten… liever niet. Ik verlang op het moment best erg naar mijn eigen schone, ratvrije huisje. Nog twee weken.. Deze week staat dus in het teken van afscheid nemen en daar heb ik een hekel aan.. maar het hoort erbij!

• 21 Juni 2016 - 16:23

Pap:

Weer een hoop beleefd zo te lezen. Geniet nog van de laatste weken aftellen is nu wel begonnen!!

• 21 Juni 2016 - 16:29

Monica:

Larissa, wat een heerlijk verhaal weer!!
    Nog een paar weken genieten!
    Grtz Monica