Het aftellen is begonnen.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen..

Blijf op de hoogte en volg Larissa

08 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De laatste maand is ingegaan. Over exact 4 weken ben ik weer terug in Nederland en heb ik zelfs alweer een nachtje in mijn eigen bed geslapen. Het is vandaag rustig op kantoor, dus ik ben al mijn blogs aan het teruglezen en mijn god wat heb ik veel meegemaakt. Ik ben zo ontzettend verliefd geworden op dit land, het is hier zo mooi, zo fantastisch, dat ik nu echt momenten heb dat ik helemaal niet naar huis wil. Natuurlijk heb ik super veel zin om mijn familie en vrienden weer te zien, maar ik weet ook dat ik het hier echt verschrikkelijk ga missen. Vooral de weekenden en mijn lieve huisgenootjes, waarvan de meesten echte vrienden van zijn geworden. Ja ik heb steeds vaker besefmomenten dat het jaar, waar ik mijn hele studie naar uitgekeken heb, straks gewoon over is. Aan het begin denk je echt: ‘’Ah, je hebt zoveel tijd, het komt allemaal wel’’ en nu begint de tijd dan te dringen en dan merk je dat je nog zoveel dingen wil doen. Gelukkig heb ik nog een maand en ga ik met Jill nog leuke dingen doen!
Vorige week vrijdag ben ik met wat huisgenootjes lekker wat gaan drinken in de stad en hebben we heerlijke tapas gegeten. Daarna nog even lekker gedanst in een van de clubs in Longstreet waar ze goeie shotjes hadden. Je raadt het al.. het werd een latertje. De dag erna is dan altijd een beetje lastig wakker worden, maar zoals mama altijd zegt: ‘’Bij nacht de man, bij dag de man’’ dusja gewoon op tijd m’n bed uit, want we gingen ontbijten bij Brownies & Downies. In Nederland is dit best een normaal begrip geworden dat mensen met een beperking, onder begeleiding, kunnen werken, maar hier in Zuid-Afrika is dit echt uniek. Het eten was echt super lekker, aangezien ze alles zelf vers maken, dus mocht je nog een keer in Zuid-Afrika komen.. daar eten is een aanrader! Verder was het die dag weer super mooi weer dus we hebben lekker gerelaxt in de tuin. ‘s Avonds weer lekker gebraaid, nu het nog kan, en daarna weer richting Longstreet! Aangezien het voor sommigen het laatste weekend in Kaapstad was, moest dit natuurlijk even goed gevierd worden. En dat hebben we dan ook gedaan. Zondag vrij weinig gedaan, aangezien iedereen nogal lui was en de zon lekker scheen.
En dan dinsdag.. ik weet gewoon niet waar ik beginnen moet. We gingen uiteten bij Beefcakes, een restaurant waar ze elke avond drag queen shows hebben. Echt wat een tent is dit.. hilarisch! Alle obers hebben een super goed lijf en die show.. echt geweldig! Okee, je moet er wel van houden. Gelukkig waren we met alleen maar meiden, want voor mannen is het niks. Deze avond was het Bitchy Bingo en een drag queen presenteerde dit. Hij/zij had echt gevoel voor humor en we hebben geweldig gelachen, wat een bizarre avond.
De rest van de week gewerkt en interviews gehouden voor mijn schoolonderzoek.
Afgelopen weekend ben ik een weekendje weggeweest met wat huisgenootjes. De bestemming was Cederberg, een heel mooi natuurgebied ongeveer 2 uur van Kaapstad. We sliepen in Gecko Creek Lodge, echt in de middle of nowhere. Ze hadden ons al gewaarschuwd dat we voldoende zaklampen etc. mee moesten nemen, aangezien er weinig licht was.. nou dat hebben we geweten. We kwamen aan in het pikkedonker en zagen he-le-maal niks! Op een gegeven moment begonnen we zelfs te twijfelen of we wel goed zaten. Uiteindelijk toch gevonden en nadat we geïnstalleerd waren in onze tenten, ja ik heb in een tent geslapen, gingen we lekker braaien. Het was een super leuke lodge, waarbij ze een plek hadden gemaakt waar ze een kampvuur hadden met daaromheen allemaal zitzakken waar je lekker in kon chillen. Lekker gegeten, wijntje erbij en een prachtige sterrenhemel als uitzicht. Ik heb nog nooit zo’n prachtige, heldere sterrenhemel gezien en zelfs de melkweg was zichtbaar. Heel gaaf! Daarna warm ingepakt, ik had 3 lagen kleren aan, en ons opgemaakt voor de eerste nacht. Eerlijk.. het was niet de beste nacht uit m’n leven, maar het uitzicht dat we hadden toen we ‘s ochtends wakker werden.. adembenemend! We keken uit op een prachtige vallei, die omringd werd door de bergen. Lekker ontbeten met z’n allen en toen zijn we op weg gegaan naar een wine farm. De eigenaar had gezegd dat het heel makkelijk te vinden was en dat het ongeveer een uurtje rijden was. Nu konden wij het totaal niet vinden en hebben wij er 2 uur over gedaan, maar dat terzijde. Uiteindelijk toch uitgekomen bij de juiste wine farm en toen hebben we eerst een wandeling gemaakt naar de grotten. Er waren namelijk grotten waar ze muurschilderingen op hadden gevonden, dus die moesten wij natuurlijk even bewonderen. Daarna nog lekker even een wine tasting gedaan en toen terug naar de lodge, waar de eigenaar al lekker eten voor ons had bereid. ‘s Avonds toch maar besloten om onze matrassen te verslepen naar de hut, we hadden één hut, aangezien de nacht ervoor niet helemaal was bevallen. Zondag hebben we de groep in tweeën gesplitst, aangezien de ene helft wilde paardrijden en de andere helft wilde hiken. Zelf ben ik gaan paardrijden. We kwamen daar aan en die man die ons zou begeleiden vroeg wie de ervaren rijder was onder ons. Nu heb ik zelf een paar jaar paardgereden, dus ik zei dat ik het wel aardig kon. Ja want hij had een paard die was nogal lastig en die kon nogal bokken, zei die. Goed begin dacht ik zelf. Ik moest ook eerst met dat beest naar een ander deel, zodat ik aan hem kon wennen. Die man zei dat hij vooral bokte als je erop ging zitten, goh leuk joh dat paardrijden, maar bij mij viel het wel mee. Paar rondjes op dat beest gereden en vlak voordat we weggingen, begon die natuurlijk te bokken. ‘’Gelukkig heeft mama dit niet gezien’’ dacht ik nog, want dan had ik er zeker af gemoeten. De rest van de tocht was die vrij rustig, of het kwam doordat ik zo goed kon paardrijden natuurlijk haha, maar niks gebeurd. Het was een prachtig landschap waar we doorheen reden, dwars door de sinaasappel boomgaarden en de wijnvelden. Al met al een leuke tocht dus. Daarna zijn we weer een beetje richting Kaapstad gereden en hebben we onderweg nog even geluncht bij een mooi uitzichtpunt. Vervolgens doorgereden naar Blouberg strand, vanwaar je de tafelberg heel mooi kan zien en waar je een hele mooie zonsondergang hebt. Echt een super geslaagd weekend!

  • 09 Juni 2016 - 21:17

    Mam:

    Ja voor ons is het aftellen ook begonnen. Want ondanks dat we elkaar tussendoor 2 weken lang weer hebben gezien, is 5 maanden toch best wel lang. We kijken er naar uit om je weer lekker thuis te hebben.
    Maar inderdaad als je de verhalen nog eens doorleest...wat heb je ongelofelijk veel gezien en gedaan. Jouw STAGE in Zuid Afrika is 1 lange vakantie geweest.
    A.s. weekend komt Jill nog gezellig langs en ook deze dagen staan er weer leuke spannende dingen op het programma. Ik wens jullie dan ook heel veel plezier samen maar ik weet zeker dat dat gaat lukken.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx en tot heel gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 5324

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 04 Juli 2016

Kaapstad!

Landen bezocht: