Toch een beetje heimwee.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu Toch een beetje heimwee.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu

Toch een beetje heimwee..

Blijf op de hoogte en volg Larissa

05 April 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

''Zou je hier na je stage willen blijven?'' Deze vraag kreeg ik een tijdje terug van een collegaatje en die reageerde heel verbaasd toen ik zei dat ik dat niet zou willen. Hoe mooi het land hier ook is en hoe erg ik me hier ook thuis voel, ik begin toch wel een beetje last van heimwee te krijgen. Gelukkig komt er over 2 weken een heel belangrijk deel over vanuit Nederland, namelijk: pap, mam en Jes. Ik kan niet wachten om ze weer te zien, want missen doe ik ze zeker! Verder merk ik dat het toch best lastig is om je aan te passen aan een hele andere cultuur. Nu weet ik dat het maar voor een half jaartje is, dus dan is het prima, maar ik denk niet dat ik hier voor altijd zou kunnen blijven. Ook vind ik nog steeds het verschil tussen arm en rijk heel erg heftig om te zien, ookal begin ik er inmiddels een beetje aan te wennen. Nee voor altijd hier blijven doe ik niet, maar dat het een vast vakantie land wordt dat sluit ik niet uit!
Donderdag 24 maart is m'n kleine zusje eindelijk volwassen geworden, eindelijk 18! Super jammer dat ik hier niet bij kon zijn, maar we gaan het hier zeker nog even vieren!
Die dag heb ik wel iets heel leuks gedaan hier, we gingen namelijk paaseieren zoeken bij een kinderdagverblijf in Hout Bay. Super schattig al die kleine kindjes. Sommige konden net aan lopen en ze waren zo blij met de chocolade eieren!
Ik had een lekker lang weekend vrij, aangezien ze hier ook aan Goede Vrijdag en Pasen doen. Vrijdag was het lekker weer dus we zijn naar een beach club in Waterfront geweest. Echt een leuke tent waar je lekker kon relaxen op banken in de zon en ze hadden er heerlijke cocktails! 's Avonds nog even een drankje gedaan in Longstreet.
Zaterdag was het wat minder goed weer dus zijn we gaan winkelen in Waterfront. Het nadeel is echt dat het weer hier een beetje om begint te slaan. We hebben deze week een aantal regenachtige dagen gehad en dan ziet Kaapstad er ook meteen een stuk grauwer uit. 's Avonds hadden we een feestje bij Shimmy's en we gingen met het hele huis. Super gezellig, maar ik weet er vrij weinig meer van haha. Ik weet wel nog dat de politie op een gegeven moment op de stoep stond vanwege geluidsoverlast, maar de politie hier is niet zoals in Nederland dus vrij weinig aan de hand. Volgens mij vonden ze ons wel gezellig, want een paar dagen later kwam ik ze toevallig weer tegen en toen vroegen ze of ik met ze uit wilden... Tsja, het is niet de politie zoals in Nederland zullen we maar zeggen.
Zondag vrij weinig gedaan, het weer was niet best en de kater was groot dus lekker een bed/film/relax dag gehad.
Maandag ben ik met 3 huisgenootjes naar een festival vlakbij het Greenpoint stadion geweest. Het was gelukkig super mooi weer dus we konden lekker languit in het gras genieten van de muziek. Er waren allemaal lokale bandjes aan het optreden, maar het hoogtepunt was toch wel Jeremy Loops. Ik ben opslag verliefd geworden op zijn muziek! Hij maakt alle beats zelf door middel van zijn stem en een opname apparaat, echt super gaaf om te zien. Hij komt in oktober naar Nederland dus we hebben met de meiden gelijk een reünie gepland!
Woensdag hadden we met Abang een educational, dat is een uitje met als doel dat je er iets van leert. We vertrokken al super vroeg, aangezien het nog best een eindje weg was. We gingen naar de Hoop Nature Reserve een super mooi natuur park aan het strand, echt prachtig! We hebben daar eerst een boottocht gedaan, die Abang aanbiedt aan de klanten als ze daarheen gaan, daarna hebben we de accommodatie bekeken en tot slot hadden we nog een marine walk op het strand. Heel leuk om mijn collega's ook eens buiten het kantoor te leren kennen en leuk om een sight inspection een keer mee te maken.
Vrijdag ben ik nog met wat huisgenootjes naar de Beerhouse in Longstreet geweest. Ze hebben daar allerlei verschillende biertjes en het was er mega druk. Longstreet is sowieso altijd mega druk en je voelt je er 's avonds ook niet helemaal veilig.
Zaterdag was het mooi weer, maar wij gingen shoppen haha. We gingen naar Canal Walk en dat is een mega groot overdekte shopping mall. Het had wel iets Amerikaans op de een of andere manier en het was er niet normaal druk. We waren er vrij snel over uit dat we hier niet nog een keer heen hoefden.
Zondag was het gelukkig ook nog mooi weer dus toen zijn we nog lekker even naar het strand geweest en een cocktailtje gedaan in een beachclub.

  • 05 April 2016 - 16:02

    Larissa:

    test

  • 05 April 2016 - 18:04

    Monica:

    Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Genoeg te doen en te beleven.
    Heel veel plezier nog en heerlijk om straks je vader, moeder en Jessica weer te zien!

    Gr Monica

  • 05 April 2016 - 18:47

    Mamsie:

    ha wereldreiziger.... nou we missen jou ook enorm hoor!!! Vooral met de verjaardagen is het vreemd als jij er niet bij bent. Is echt nog nooit gebeurd. Gelukkig over precies 2 weken zitten we in het vliegtuig en zullen we elkaar s'avonds eindelijk weer zien. We hebben er superveel zin. Nog wel het mooie weer een beetje vasthouden hoor!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 April 2016 - 22:26

    Pap:

    Ik heb wel een mooi verjaardagscadeau gehad van mijn meiden nl een dag fietsen in Kaapstad! Heb er nu al zin in en kijk nu al uit naar de vakantie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 5317

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 04 Juli 2016

Kaapstad!

Landen bezocht: