Wat een verschil... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu Wat een verschil... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Larissa Zuurbier - WaarBenJij.nu

Wat een verschil...

Blijf op de hoogte en volg Larissa

05 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het verschil tussen Heerhugowaard en Kaapstad is behoorlijk groot. Ten eerste natuurlijk het weer. Jullie hebben waarschijnlijk allemaal je dikke trui nog aan, terwijl ik hier heerlijk in een korte broek over straat kan. Nee, ik mag zeker niet klagen, het is hier fantastisch! Ten tweede, het openbaar vervoer. Ik ben vandaag voor het eerst met de bus naar m'n werk gegaan, nou dat was al een workout opzich. Ze doen hier heel erg aan het spelletje ''hoeveel mensen passen er in een bus'' en proberen dit elke halte te verbreken. Ook zie je auto's volgeladen rondrijden om alle mensen op tijd op hun werk te krijgen. Dan kom je gelijk bij, voor mij, het laatste grote verschil; de drukte. Ik wilde hier eigenlijk gaan fietsen naar mijn werk, maar dat is echt niet te doen. Ze hebben hier geen fietspaden en de drukte op de weg is enorm. Ik ben dus nog een beetje aan het uitvogelen hoe ik het beste, goedkoopste en veiligst op mijn werk kan komen.
Verder is het hier echt een grote vakantie voor mij. Ik heb het afgelopen weekend echt vakantie gevierd. Zaterdag had ik een stranddag. Heerlijk even bijkomen en lekker genieten van het strand en het koele zeewater. 's Avonds had ik mijn eerste braai, wat het Zuid-Afrikaanse woord is voor barbecue. Heel gezellig allemaal. Zondag had ik een zwembaddag. Ik heb lekker de hele dag bij het zwembad gelegen en lekker aan mijn kleurtje gewerkt. 's Avonds gingen we uiteten met het hele huis, dat kost hier echt niks en het was echt heerlijk! Ik heb struisvogel gegeten, dat is gewoon nog lekkerder dan biefstuk en als toetje echt het lekkerste wat ik ooit heb geproefd. Het was witte chocola met een krokant laagje eromheen, echt goddelijk!
Maandag was mijn eerste stagedag. Ik heb het hele team leren kennen en ze hebben me een beetje wegwijs gemaakt in het bedrijf. Ik ga vanaf volgende week mijn eigen reizen waarschijnlijk samenstellen, dus mochten er nog mensen een vakantie bestemming zoeken dan hoor ik het graag! Ze zijn hier allemaal heel aardig en echt bereid om mij te helpen. Ik heb de eerste dagen vooral heel veel gelezen over het bedrijf en de reizen die ze maken. Gister kwam daar echter een eind aan, aangezien er was ingebroken en ze mijn werklaptop als enige hebben meegenomen. Dat ding was echter niks waard zonder een oplader, maar ze waren niet zo snugger om die ook mee te nemen. Nu gebruik ik een computer van een collega en vanaf maandag heb ik echt mijn eigen plekje, want we gaan namelijk verhuizen naar een groter pand. Deze week was dus vooral heel veel lezen en een beetje inkomen en volgende week ga ik echt aan de slag. De foto's zijn onderweg!

  • 08 Februari 2016 - 18:08

    Mamsie:

    Heey lieffie,

    nou wij worden heel graag klant bij je hoor! De tickets zijn al geboekt dus je kan een mooie reis samenstellen. Wij hebben er ontzettend veel zin in. Nog maar 2,5 maand.....

    Wat je laptop betreft weten we inmiddels dat ie weer terug is gebracht hahaha. Inderdaad hadden ze er niks aan zonder oplader.

    Geniet lekker van je stage/vakantie/avontuur

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 5330

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 04 Juli 2016

Kaapstad!

Landen bezocht: